اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ژنرال ووتل: داعش در افغانستان به‌دنبال حمله به آمریکاست

فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: داعش در افغانستان به تهدیدی جدی برای آمریکا تبدیل شده و در حال عضوگیری برای حمله به آمریکاست.

ژنرال ووتل: داعش در افغانستان به‌دنبال حمله به آمریکاست

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «جوزف ووتل» فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت: داعش در افغانستان به تهدیدی جدی برای آمریکا تبدیل شده و در حال عضوگیری برای حمله به این کشور است.

این ژنرال آمریکایی گفت: داعش در حال آمادگی برای حمله به آمریکا از افغانستان است و این گروه در حال جمع‌آوری اطلاعات از طریق اعضای خود در شبکه‌های اجتماعی بوده تا اعضایی که قادر به حمله به آمریکا هستند را شناسایی کند.

ووتل روز گذشته به خبرنگاران در افغانستان گفت: داعش در افغانستان به یک خطر جدی و بسیار پیچیده تبدیل شده است.

همچنین براساس گفته یک مقام اطلاعاتی آمریکا داعش در افغانستان در حال عضوگیری بوده و تلاش دارد از طریق شبکه‌های اجتماعی افرادی را در خاک آمریکا جذب این گروه کند تا در آینده از طریق این افراد در ایالات متحده دست به عملیات تروریستی بزند.

این مقام اطلاعاتی آمریکا ادامه داد: اطلاعات مرتبط با تلاش داعش به عضوگیری در افغانستان از یکی از اعضای داعش که در میدان نبرد در افغانستان دستگیر شده به دست آمده است.

فرمانده ستاد مشترک آمریکا در ادامه با اشاره به عملیات پیچیده داعش، تصریح کرد: داعش به عنوان یک گروه تروریستی بسیاری خشن در نفوذ در شبکه‌های اجتماعی و جذب افراد بسیاری موفق بوده  و از طریق آن افراد بالقوه را جذب و سازماندهی می‌کند.

ووتل خاطرنشان کرد: نحوه عضوگیری داعش بسیار پیچیده بوده و ما این موضوع را در عراق و سوریه قبلا شاهد بودیم و این روند در حال حاضر در افغانستان در حال شکل‌گیری است.

به نوشته سی ان ان، مقامات آمریکا قبلا هشدار داده بودند با کمرنگ شدن و شکست داعش در سوریه این گروه در حال انتقال به مکان‌هایی مانند افغانستان است.

ووتل در ادامه افزود: بیشتر اعضای داعش در افغانستان از اتباع آسیای جنوبی بوده و برخی عناصر خارجی را تشکیل می‌دهند.

داعش در افغانستان در مناطق دوردست شرق این کشور و در مناطق کوهستانی قرار داشته و همانند عراق و سوریه نیاز به اشغال سرزمین وسیع ندارد.

به گزارش فارس، بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که آمریکا در حال انتقال داعش به افغانستان برای پیگیری منافع خود و بی‌ثبات کردن منطقه است و ظهور داعش در این کشور تهدیدی برای کل منطقه خواهد بود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که ترامپ اعلام کرده است داعش شکست خورده و دیگر خطری جدی برای دنیا نخواهد بود.

/انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول